Forum www.radosna.fora.pl Strona Główna www.radosna.fora.pl
Wspólnota mieszkańców ulicy Radosnej w Zalasewie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spotkanie z agrobexem 25.03.2009
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.radosna.fora.pl Strona Główna -> Nasze sprawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:32, 26 Mar 2009    Temat postu:

Witam. Byłem na spotkaniu i udało nam się dojsc do porozumienia w temacie 4,88 miesiecznie. Stanowisko P. Ofierskiego w tej sprawie bylo takie, że w tym roku nie będą pobierać tej opłaty. Zobaczymy jak wyjdzie w praniu. Co do innych ustalen, to nieobecni dostana informacje na temat uchwal do przeglosowania tak wiec beda mieli mozliwosc zaglosowania w drodze obiegowej. Jak się pojawią te informacje to prosze o wiadomośc. Drugim ważnym punktem bylo wybranie zarzadu. Zaproponowano 3 osoby (po jednej z kazdej klatki). Z klatki nr 6 zaproponowano mnie. Z klatki 8 Pania (chyba 8/8 - nazwiska nie pamietam). Z kaltki 10 zaproponowano Pana którego nazwiska rowniez nie pamietam.
W zwiazku z tym prosze te osoby o kontakt abysmy mogli porozmawiac.


Ostatnio zmieniony przez Pamikar dnia Pią 11:32, 13 Gru 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek



Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 10
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 16:14, 26 Mar 2009    Temat postu:

Witam!
Pan z 10 to ja Marek Pietrzak 509 47 48 46
Pamiętajcie, że wszystko co ustaliliśmy zależy od osób które nie były, czyli ich głosy...
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzymonW



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 6
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:36, 27 Mar 2009    Temat postu:

Witam. Mam pytanko. Czy szanowny pan Ofierski wspominał coś może kiedy Agrobex wywiąże się z uschwał dot. koszy na śmieci i śmietników?
Bo chyba zapomniał o tym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:01, 27 Mar 2009    Temat postu:

Pan Ofierski wraz z Panem Kapturem zadeklarowali, jakoby kosze na śmieci zostały już zakupione. Pozostaje tylko kewstia montażu. Niestety nie przypominam sobie aby jasno zadeklaroawli jakis termin. Poczekajmy jeszcze powiedzmy z 2 tygodnie. Jesli pogoda bedzie sprzyjająca to zakładam że kosze sie pojawia. Jesli nie, to zaczniemy naciskac i dopytywac sie o nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 19:54, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Z rozmowy z 2 członkami wspólnoty 1-13 dowiedziałem się, że na spotakniu w dniu 31.03 udało im się osiągnąć kompromis z Agrobexem. Jesli dobrze pamietam kwoty, to udało im sie wynegocjowac obnizenie ceny za admnistrowanie z 70gr/m2 do 50gr/m2. Ponadto podobnie jak na spotkaniu wspolnoty 6,8,10 agrobex zadeklarowal zaniechanie pobierania oplaty za odczyt licznikow wody (4,88 za lokal). Jak widać, można zmniejszyc oplaty. W przypadku mieszkania 50 m2 daje to oszczednosc rzedy 15zł miesiecznie, czyli około 2 czynszów w skali roku. Moim zdaniem warto rozpoczac rozmowy na ten temat z agrobexem. Rozmawialem dzis telefonicznie z p. Kapturem i dowiedziałem się, że ta obniżka nie dotyczy wspolnoty 6,8,10. Jest to oczywiste, poniewaz mamy 2 wspolnoty, 2 obiekty i 2 rozne umowy. Posumowujac, zadanie numer 1 jest obnizenie tych oplat dla wspolnoty 6,8,10. Mam nadzieje, że znajdzie sie 23 wlascicieli mieszkan ktorym zalezy na zmniejszeniu oplat i poprawie jakosc swiadczonych nam uslug.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
askafu



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo, Radosna 3
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 22:14, 01 Kwi 2009    Temat postu:

Pamikar,
wynagrodzenie zarządcy jest elementem planu finansowego, więc zamiast przyjmować którąś tam ustawę z zebrania (dot. planu fin.) napiszcie swoją własną jej wersję, roześlijcie po parzystych klatkach i wtedy możecie ja przegłosować nawet w trybie obiegowego zbierania głosów (jeśli się dobrze orientuję w temacie Smile
powodzenia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldiii24



Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 11/3
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:16, 02 Kwi 2009    Temat postu:

Witam
Sugeruję Pamikar abyście w pierwszej kolejności nie przyjmowali w takiej formie jak wam zapropnował Agrobex Planu finansowego na rok 2009 . Z tego co mówiłeś na spotkaniu nie było większości , więc plan musi iść obiegową drogą zbierania głosów w waszej wspólnocie . Późniejszym krokiem jest zebranie podpsiów pod projektem spotkania z agrobexem ( podpisać się musi 1/10 udziału mieszkańców ) Na tym spotkaniu jeszcze raz przedyskutujecie wysokosć wynagrodzenia dla zarządcy i wtedy przegłosujecie nowe stawki dla zarządcy , proponuje na tym spotkaniu abyście mieli większość aby temat przeszedł jednoznacznie .

A propos. szukamy firmy ogrodniczej ( jak ktoś z mieszkańców zna firmę zajmującą się ogrodami i która byłaby zainteresowana usługą na naszym osiedlu prosimy o kontakt ), chodzi w szczególności aby po okresie zimowym przygotować teren zielony do wiosny , czyli wykona prace regeneracyjne na trawnikach jak i na tzw. rondzie ( dowiezienie ziemi , rozsypanie kory , nawozu itp. ) wspólnota 1-13 posiada nadwyżkę finansową , którą proponuję prznieść także oprócz zakupu koszy na śmieci takze na teren zielony . Pytanie jak wygląda sprawa z wspólnotą 6-10 czy macie nadwyżkę ? i czy także jesteście za tym aby doprowadzić jednorazowo teren zielony do porządku ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 9:27, 02 Kwi 2009    Temat postu:

Dzieki za informacje. Co do nadwyzki, to jest ona smiesznie niska, wiec nie wystrczy na jakiekolwiek prace ogrodnicze. Inna kwestia jest, czy warto nam inwestowac w cos, co sami niszczymy. Tereny zielone wygladaja tragicznie, co w czesci jest nasza winą. W przypadku wspolnoty 6,8,10 zatrudnienie ogordnika wiazaloby sie z kolejnymi kosztami. Musimy znalezc firme ogrodnicza, ktora okresli jakas cene. Zobaczymy jak to wyjdzie w roliczeniu na lokal. Wtedy możemy poddac to pod glosowanie. Nie kazdy bedzie chcial za to zaplacic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzymonW



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 6
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 16:08, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Witam. Trzeba też powalczyć o obniżkę kosztów administracji. Nie przyjmujemy planu finansowego na 2009. Tylko Ofierski to jest p.... i będzie wszystko robił, żeby nam utrudnić życie. Pamikar musimy po sąsiedzku działać, bo mieszkamy w jednej klatce Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:44, 03 Kwi 2009    Temat postu:

Na zebraniu nie było ponad połowy mieszkańców, tak więc nie została przegłosowana żadna uchwała. Niestety nikt z obecnych nie wiedział, że brak akceptacji planu finansowego na 2009rok otwiera furtkę do negocjacji z agrobexem n.t. własnie tych kwot. Jedyne co obecnie mozemy zrobic, to uswiadomic reszte wspolnoty (tych nieobecnych) aby zaglosowali przeciwko planowi finansowemu na 2009 rok w zaproponowanej przez agrobex wersji. Jednocześnie musimy stworzyc wlasna wersje tego planu i zaproponowac agrobexowi. Myslę, że im szybciej to zrobimy, tym lepiej.
Sadze, ze mieszkancy ktorzy byli na zebraniu nie dostana zadnej iformacji kiedy reszta dostanie karty do glosowania. Dlatego sami musimy zadbac o to, aby przypadkiem ktos na odczepnego nie zaglosowal "za" w pozycji dotyczacej planu finansowego. Wielu z nas zaakceptowalo obecne stawki i nie interesuja ich dzialania majace na celu zmniejszenie ich. Jesli jest ktos tak, kto mysli w ten sposob, to apeluje do niego, aby porozmawial o tym z sasiadami. Jest na osiedlu grupa ludzi, ktorym zalezy na zmniejszeniu tych oplat. Niestety do "przepchniecia" jakiegokolwiek pomyslu musimy miec glosy wiekszosci mieszkanco oraz conajmniej 23 glosy "za" danym projektem. Jesli ktos nie wie jak powinien zaglosowac, to zapraszam do dyskusji. Porozmawiam z kazdym i postaram sie odpowiedziec na pytania (w miare posiadanej wiedzy).
Kolejny apel kieruje do osob wynajmujacych. Wasze zdanie tez sie liczy. Jako osoby wynajmujace placicie wlascicielom mieszkan co miesiac jakas kwote. Zmniejszenie oplat administracyjnych jest dla Was podstawą do zmniejszenia kosztów najmu. Jesli ktoś ma jakies pytania, to zapraszam do mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:56, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Dzisiaj porównałem plany finansowo gospodarcze i rozliczenia obu wspólnot i zastanawia mnie jedna kwestia.
Wg. tego, co udostępnił Waldek, we wspólnocie 1-13 w ciągu 2007 roku i 2 miesiecy 2008 (styczeń i luty) zimowe utrzymanie chodników kosztowało 1427,66 zł a za 10 miesiecy 2008 roku 1955,75zł co daje razem 3383,41zł. Z kolei we wspólnocie 6,8,10 w 2008 roku koszt tej usługi wyniósł 1955,75zł.
Rozumiem skąd taka róznica miedzy jedną a druga wspólnotą - różne mamy powierzchnie chodników.
Z informacji jakie zasięgnąłem od osoby zajmującej się zimowym utrzymaniem dróg, 1tona (1000 kg) soli drogowej kosztuje około 200zł. Do tego należy doliczyć koszt transportu. Nie wiem ile kosztuje tona piasku. Sądzę, że 300zł wystarczy za wywrotkę ("wywrotka" a nie ciężar jest w takim przypadku jednostką rozliczeniową). Dodam, że z wiedzy jaką posiadam, wspomniana wywrotka, to ok 4-5 ton piasku.
Pytanie jakie mi się nasuwa, to ile soli i ile piasku wysypano na nasze chodniki.
Drugie pytanie, to ile kosztował transport tych materiałów do naszego osiedla.
Dodam tylko, że agrobex nie administruje tylko u nas i nie kupuje w kopalni 1 tony soli jednorazowo, tylko cały transport (od 5 do 30 ton) chocby dlatego że nie opłaca sie wysyłać samochodu ciężarowego po 1 tone soli. Na chwilę obecną nie wiem jakie są rynkowe ceny transportu ciężarowego. Jeśli ktoś wie, to proszę o takie informacje. W mojej ocenie ktoś tu nas probuje naciągnąć. Niestety trudno będzie udowodnić ile faktycznie soli i piasku zostało wysypane na chodniki. Wiadomo, że pojemnik na piasek i sól lub też mieszanke tych dwóch jest jeden na obie wspolnoty. Nie wnikam w kwestie rozliczania tego ale kwoty sumaryczne wydaja mi sie troche przesadzone.
Dla tych co nie wiedza, zimowe utrzymanie chodnikó wg agrobexu nazywa sie "tereny zielone" i pod taką nazwą figuruje na rozliczeniu za 2008 oraz planie finansowym na 2009 dostarczonym nam przez agrobex.


Ostatnio zmieniony przez Pamikar dnia Nie 11:58, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
askafu



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo, Radosna 3
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 20:07, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Pamikar,
a może w "terenach zielonych" jest nie tylko piasek i sól do posypywania chodników, ale jeszcze coś, co faktycznie jest związane z terenami zielonymi? Nie neguję, kwota wysoka, ale chyba jeszcze coś się w tym kryje...
Czy Agrobex nie mógłby po prostu przedstawić listy wszystkich kosztów + informacje pod jakim "terenem zielonym" lub innym "cudem" to ukrył? Chyba możemy o coś takiego poprosić, będziemy wiedzieć, co i jak?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:29, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Na zebraniu wspónoty 6,8,10 zapytałem wprost w obecności zgromadzonych, co oznacza pozycja "tereny zielone", ponieważ z tego co sie orientuje obsługa terenów zeilonych nalezy do firmy profisystem i placona jest w pozycji "utrzymanie czystosci". Poza tym dodatkowo doliczono nam oplaty za obsługe systemu nawadniania, tak wiec nie moglo to byc ujete w tej pozycji. Panowie z agrobexu powiedzieli glosno, ze pod nazwa "tereny zielone" kryje sie wtak naprawde zimowe utrzymanie chodnikow. Sami przyznali, ze to tylko tak sie nazywa. Zasugerowalem aby nie wprawdzano nas w bledne myslenie i nazywano rzeczy po imieniu. Zarowno Pan Ofierski jak i Pan Kaptur poinformowali nas, ze pod ta pozycja kryja sie tylko i wylacznie koszty zwiazane zakupem, przygotowaniem i dostarczeniem matarialow do posypywania chodnikow. Jesli chodzi o robocizne zwiazana z tymi czynnosciami, to zgodnie z umowa wykonuje to Profisystem bez dodatkowego wynagrodzenia.
Bycmoze w przypadku wspolnoty 1-13 we wspomnianej pozycji kryja sie jakies inne operacje za ktore zostali obciazeni czlonkowie. Postaram sie przed swietami odwiedzic siedzibe agrobexu i poprosze o wglad we wszystkie faktury jakimi zostalismy obciazeni. Jesli czas na to pozwoli, to spisze za co i ile placimy. Niestety smiem sadzic, ze nikt w agrobexie nie pozwoli mi na wglad w faktury dotyczace wspolnoty 1-13. Dlatego chcialbym, aby ktos z tej wspolnoty razem ze mna sie tam udal.


Ostatnio zmieniony przez Pamikar dnia Nie 20:31, 05 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzymonW



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 6
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:17, 05 Kwi 2009    Temat postu:

Mnie też strasznie dziwi pozycja pt. "woda i szambo". Przecież każdy ma liczniki, każdy płaci tyle ile zużyje, a my mamy niedopłatę 2082,51. Ktoś umie to racjonalnie wytłumaczyć? Pozycja pt. "awarie, naprawy konserwatorskie" też jest strasznie dziwna. Minus 2127,18zł. Jakie naprawy? Większość rzeczy jest jeszcze na gwarancji? Co oni naprawiali? To też mnie strasznie dziwi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldiii24



Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 11/3
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:07, 09 Kwi 2009    Temat postu:

Pragnę zainteresowanych powiadomić , że nowy czynsz jak chodzi o wspólnotę 1 - 13 , został naliczony wg. nowych stawek tzn. została obniżona zaliczka na administracje i księgowość , w dniu dzisiejszym wychodzi ona 1,11 zł od m2 , sumując nasze osiągnięcia i oszczędnosci miesięczne warto sobie powiedzieć że było warto kłócić sie z .......... , na przykładzie mojego mieszkania wszystkie wypracowane obniżki ( wcześniej zmiana firmy sprzątającej ) dają kwotę 26 zł miesięcznie , a rocznie to już się robi kwotka .... pozdrowinka
Wszystkiego dobrego pod święta
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.radosna.fora.pl Strona Główna -> Nasze sprawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin