Forum www.radosna.fora.pl Strona Główna www.radosna.fora.pl
Wspólnota mieszkańców ulicy Radosnej w Zalasewie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Spotkanie z agrobexem 25.03.2009
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.radosna.fora.pl Strona Główna -> Nasze sprawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzymonW



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 6
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:44, 18 Mar 2009    Temat postu: Spotkanie z agrobexem 25.03.2009

Witam. Dzisiaj w skrzynce znalazłem zawiadomienie o spotkaniu z Agrobexem, które ma się odbyć 25.03.2009 w Szkole na os.Mielżyńskiego o godz 17.30. Na ostatnim spotkaniu z Agrobexem prosiłem pana Ofierskiego, żeby następne spotkania były na godz 20.00, ponieważ większość z nas pracuje do 17,18 i nie jest w stanie przyjść na wcześniejszą godzinę. Szanowny pan prezes stwierdził, że nie ma problemu. Dzisiaj jak zobaczyłem na którą godzinę ma być spotkanie (17.30) wkur....... się i zadzwoniłem do Agrobexu w celu rozmowy z panem O. Oczywiście go nie było, a inny pan poinformował mnie, że zmiana godziny jest niemożliwa, bo już wysłali wszystkim zawiadomienia i że sala jest zarezerwowana i nie da się zmienić godziny, a jak chce to mogę wysłać pełnomocnika. Ku.... jasna. Ja chciałem sam przyjść na spotkanie, a nie wysyłać pełnomocnika. Ja i moja żona pracujemy do 18.00, więc na spotkaniu nas nie będzie. W d.... mam takie spotkania. Agrobexowi tylko o to chodzi, żeby było jak najmniej osób i żeby nikt nie zadawał niewygodnych pytań. Ps. to sprawozdanie finansowe, które nam przedstawili to jakaś farsa. Gołe sumy i to w większości na naszą niekorzyść. Jakby na kolanie pisane.

Ostatnio zmieniony przez SzymonW dnia Nie 12:56, 22 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:17, 18 Mar 2009    Temat postu:

Witam.
Czasu mamy niewiele więc proponuję abyśmy choćby poprzez to forum stwoerzyli cos na wzór listy tzw. niewygodnych pytan. Zgadzam sie z opinia SzymonaW. Dlatego kazdy powinien sie zastanowić i kilkakrotnie przeczytać to co nam agrobex przysłał. Zachęcam do dyskusji na ten temat bo ten tydzien to niewiele. Na pierwszy ogien proponuje rozliczenie tego pseudo sprawozdania. Nie rozumiem pewnych różnic i mam nadzieje ze ktos z agrobexu sie ustosunkuje do tego. Na zebraniu bedzie protokolant i wszystko powinno byc odnotowane w takim protokole. Takze wszystko co nam powiedza musi miec pokrycie. Jednak bez odpowiedniego przygotowania sie nic nie zyskamy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
seba



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 17:42, 20 Mar 2009    Temat postu:

Z tego co widziałem, to jeden z punktów obrad mówi o wyborze zarządu wspólnoty i na tym należałoby się skupić, a następny krok to pożegnanie agrobexu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
waldiii24



Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 11/3
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 18:21, 20 Mar 2009    Temat postu:

witam

a czy możecie przesłać kopie tego dokumentu albo przepisać pismo na Forum , narazie nie otrzymałem zaproszenia więc nie wiem o czym tam mowa . Albo wspólnota 1-13 nie ma jeszcze ustalonego spotkania rocznego , albo zraziłem ich do siebie i mnie nie zapraszają Very Happy
Ja chyba na te spotkanie oddeleguje pełnomocnika z stowarzyszenia admnistartorów nieruchomości , aby mieć obraz sytuacji .
Sugeruję 6-10 także coś podobnego .
Bede wdzieczny za info , czy 1 - 13 ma już ustalone spotkanie , lub treść tego spotkania .
pozdro i uciekam w cień ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wades



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:57, 20 Mar 2009    Temat postu:

Do nas tez nie dotarło zaproszenie na spotkanie, więc obrazili sie chyba na całą wspólnote 1-13 Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
askafu



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo, Radosna 3
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 19:53, 21 Mar 2009    Temat postu:

hehehe ja też jeszcze nie dostałam żadnego zawiadomienia, ale mają obowiązek zrobić spotkanie do końca marca, więc zostało im jeszcze trochę czasu Very Happy zawiadomią nas po fakcie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
askafu



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo, Radosna 3
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob 19:59, 21 Mar 2009    Temat postu:

Jeśli jeszcze mogę:

Art. 18. 1. Właściciele lokali mogą w umowie o ustanowieniu odrębnej własności lokali albo w umowie zawartej później w formie aktu notarialnego określić sposób zarządu nieruchomością wspólną, a w szczególności mogą powierzyć zarząd osobie fizycznej albo prawnej.

Art. 30. 1. Zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, jest obowiązany:
...
3) zwoływać zebranie ogółu właścicieli co najmniej raz w roku, nie później niż w pierwszym kwartale każdego roku.

Art. 32. 1. O zebraniu właścicieli zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, zawiadamia każdego właściciela lokalu na piśmie przynajmniej na tydzień przed terminem zebrania.
2. W zawiadomieniu należy podać dzień, godzinę, miejsce i porządek obrad. W wypadku zamierzonej zmiany we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli lokali należy wskazać treść tej zmiany.

No więc mają czas na wysłanie zawiadomienia! Po pierwsze marzec kończy się we wtorek 31.03, czyli najpóźniej zawiadomić nas mogą w najbliższy wtorek, czyli jeszcze 3 dni mają. Możemy ich zasypać mailami, że chcemy, żeby było na jakąś 19, bo 17.30 to śmiech na sali (albo może raczej.... pustki na sali)!

-----
edit:
PS. Ustawa o własności lokali jest tutaj cytowana
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez askafu dnia Sob 20:02, 21 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wades



Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:02, 23 Mar 2009    Temat postu:

Zadzwoniłem. Spotkanie dla wspólnoty 1-13 odbedzie się 31 marca o 17.30 w szkole na Mielżyńskiego. A zawiadomienia pewnie dotrą do nas we wtorek Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
askafu



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo, Radosna 3
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pon 20:10, 23 Mar 2009    Temat postu:

No to pozostało nam przypilnować moment wkładania zawiadomienia do skrzynki, jeśli będzie po 17.30, to nie zostaliśmy poinformowani z tygodniowym wyprzedzeniem i niech organizują wszystko (na swój koszt) jeszcze raz Wink
Agrobex rulez. 17:30 brzmi tak... osiągalnie...


--edit:
No, czyli tydzień przed im nie wyszło, bo w mojej skrzynce niczego nie ma Wink


Ostatnio zmieniony przez askafu dnia Wto 19:53, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:11, 24 Mar 2009    Temat postu:

Czyli wszystko jasne. Wspolnota 1-13 zawiadomienia o zebraniu dostanie we wtorek a wspolnota 6-10 spotkanie to ma w srode. Bardzo malo czasu na zastanowienie sie i skonfrontowanie zawartosci tego listu. Jest nad czym mkyslec i co przeliczac. Poza zawiadomieniem o zebraniu i proponowanego porządku tego zebrania jest równiez roczne sprawozdanie finansowe oraz plan finansowy na rok 2009. Zastanawiaja mnie wydatki dotyczace przygotowania do sezonu zimowego systemu nawadniania księgowane w marcu 2008 (125,19zł), kolejna pozycja to uruchomienie systemu nawadniania ksiegowane w lipcu 2008 (251,45zł), kolejne przygotowanie do sezonu zimowego księgowane w grudniu 2008 (246,10zł).
Ja to rozumie w sposób następujący:
- w ciągu roku 2008 były 2 zimy - pierwsza zaczynała się w marcu a druga w grudniu;
- zakręcenie dopływu wody w systemie nawadniania kosztuje od 125 do 246 zł
- odkręcenie tego dopływu to ok. 250zł
Nasuwa mi się pytanie dlaczego agrobex zmienia pory roku bez konsultacji z nami.
Pytanie drugie, czy zakrecenie i odkrecenie tej wody musi az tyle kosztowac. Jesli pod hasłem "przygotowanie do sezonu zimowego" kryje sie cos wiecej niz tylko zamkniecie zaworu glownego na węźle nawadniania to chciałbym aby nam to powiedzieli.
Kolejna sprawa która czeka na wyjaśnienie, to "Elektrozaczep ul. Radosna 10 ksiegowane w grudniu 2008" (53,50zł)- ta sprawa jest mi nieznana i chcialbym aby odpowiedzieli skad ta awaria i co to za zaczep.
Kolejna kwestia ktora mnie irytuje to "pozostałe koszty - rozliczenie za usługi pocztowe" (99,90 zł księgowane w grudniu 2008)
Sadze, ze za znaczki pocztowe i koperty powinni zaplacic sami. Jakby nie było dostaja od nas 0,20zł/m2 na księgowośc czy też 0,50zł/m2 jako wynagrodzenie zarzadcy.
Za wszystko mamy placic ekstra??
Złożyłem pismo n.t. nie obiążania kosztami odczytu licznika wody (osobiście za potwierdzeniem odbioru na kopii) jednak nadal co miesiac jest to naliczane. Pani w agroburexie byla bardzo zaskoczona takim wnioskiem. Poinformowałem ją, że wg. umowy ta kwota powinna byc naliczana co drugi miesiac. Ona mi na to, że oni odczytuja liczniki co miesiac. Powiedzialem, że moim zdaniem jesli maja ochote to niech odczytuja co tydzien ale kosztami moga obciazac tylko co 2 miesiace. Pani powiedziala, że w umowie są błędy i dlatego tak wyszlo. Powiedzialem, że nie interesuje mnie, że zle skalkulowali sowje uslugi i zle zaproponowali cene. Przeciez to co na umowie jest wiążące. Ja też chętnie podpisze z kims umowe na jakas usluge a potem bede rozliczal po swojemu i tlumaczyl roznice w kwotach tym, że pomylilem sie przy podpisywaniu umowy.
Pani powiedziala, ze powinni nam wyslac aneks do umowy. Ja jej na to, ze nie kazdy musi sie zgodzic na nowe warunki. W tym momencie umowa o administrowanie ktora agroburex podpisal z nami jest dla nich nieoplacalna. Moze kiedys sami nam ja wypowiedza.
Mamy do przeglosowania kilka uchwał:
Nr1 w sprawie przyjecia statutu wspolnoty (tresc statutu w zalaczniku)
Nr2 w sprawie regulaminu porzadku domowego (tresc w zalaczniku)
Nr3 w sprawie wyboru zarzadu wspolnoty
Nr4 w sprawie wyboru sposobu prowadzenie ewidencji ksiegowej (zalacznik)
Nr5 w sprawie przyjecia zasad glosowania
Nr6 w sprawie rozliczenia kosztow utrzymanai nieruchomosci za rok 2008
Nr7 w sprawie zatwierdzenia planu gospodarczego i finansowego na rok 2009
Nr8 w sprawie udzielenia absolutorium dla Zarazdcy i Administratora za rok 2008

Zaczynam sie bac o frekwencje i efekty glosowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dafunkonline
Administrator


Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 20:32, 24 Mar 2009    Temat postu:

czyli co robimy na jutrzejszym zebraniu ?
jeśli frekwencja będzie lipna to dostaniemy po dupie...
jak najszybciej trzeba pozbyć się agrobexu.... czy wiadomo jak to na takim zebraniu załatwić ? jak zrezygnować z usług tak marnego administratora ? może jakiegoś notariusza na to spotkanie ściągnąć ?
bo będziemy skazani na ich pożal się boże zarządzanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
askafu



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo, Radosna 3
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto 21:25, 24 Mar 2009    Temat postu:

Pierwszym krokiem do zmiany zarządzającego nieruchomością należącą do wspólnoty jest zwołanie walnego zgromadzenia jej członków.

Do jego zwołania wystarczy wniosek właścicieli posiadających jedną dziesiątą udziałów we wspólnej nieruchomości.

Wniosek musi zawierać:
* - porządek obrad
* - treść uchwały odwołującej dotychczasowego zarządcę -podpisy właścicieli posiadających co najmniej 10 procent udziału we własności wspólnej.

Po otrzymaniu takiego wniosku zarząd wspólnoty ma obowiązek zwołać walne zebranie. Jeśli jednak tego nie zrobi, zebranie mogą zwołać sami wnioskodawcy, pamiętając jednak o konieczności zawiadomienia wszystkich lokatorów.

O terminie walnego zebrania każdy ze współwłaścicieli musi zostać powiadomiony na piśmie, co najmniej na tydzień przed jego terminem.

W zawiadomieniu należy podać dzień, godzinę, miejsce i porządek obrad a także treść projektu uchwały o odwołaniu dotychczasowego zarządu (czyli na tym zebraniu niestety się nie uda, bo nie powiadomiliśmy się o tym, że chcemy odwoływać zarząd)

Głosy liczone są jako udział powierzchni naszego lokalu we wspólnej nieruchomości. Aby przyjąć model "jedno mieszkanie = jeden głos" trzeba to przegłosować. O zmianę sposobu głosowania wnioskować można w dowolnym momencie podczas walnego zebrania członków wspólnoty, nawet, jeśli taki punkt nie był wcześniej przewidziany w porządku obrad zebrania. Do uchwalenia zmiany sposobu głosowania wystarczy 20 procent głosów członków wspólnoty (oczywiście, w tym momencie liczonych jeszcze na zasadzie "większe mieszkanie - więcej głosów").

Ustawa o własności lokali przewiduje możliwość głosowania poprzez indywidualne zbieranie głosów przez zarząd. Taki tryb głosowania może być łączony z głosowaniem na walnym zebraniu, czyli część mieszkańców obecna na zebraniu zagłosować może w jego trakcie, pozostali natomiast głosują na piśmie, w późniejszym terminie.

Trzeba jednak pamiętać, że nasz zarząd został wybrany na zasadach określonych w art. 18.1 ustawy, czyli w formie aktu notarialnego i tylko tak można go odwołać.

As far as I know...
Informacje zebrane z ustawy i różnych internetowych portali.


Ostatnio zmieniony przez askafu dnia Wto 21:30, 24 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pamikar



Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów


Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:55, 24 Mar 2009    Temat postu:

A co się stanie jeśli zarządca i administrator nie otrzyma absolutorium za rok 2008?
Pracownica agroburexu powiedziala, ze bedziemy musieli znalezc nowego administrtora. Z innego zrodla wiem, ze nic to nie zmienia. Inna mozliwoscia zaczepki jest nagminne łamanie przez agroburex warunkow umowy (mam na mysli obciazania nas oplata 4,88 co miesiac a nie co dwa miesiace). Moga zaproponowac nam aneks do umowy o adminitrowanie zmieniajacy punkt w ktorym mowa o tych platnosciach. Nie wiem co sie stanie, jesli nie podpisze tego aneksu i nie zgodze sie na nowe warunki umowy. Bycmoze agroburex wypowie mi umowe bo nie bedzie to dla nic oplacalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
askafu



Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zalasewo, Radosna 3
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro 20:59, 25 Mar 2009    Temat postu:

To znalazłam w necie, ale zadzwonię jeszcze do koleżanki co to licencjonowanym zarządcą jest:

Jeżeli na zebraniu właścicieli, sprawozdanie finansowe nie zostanie przyjęte oraz nie zostanie udzielone członkom zarządu absolutorium, naturalną konsekwencją powinno być przystąpienie do głosowania nad odwołaniem członków zarządu ze swoich funkcji. Jeżeli pomimo odrzucenia sprawozdania finansowego i nieudzielenia absolutorium członkowie zarządu nie zostaną odwołani, okoliczność taka może stanowić podstawę do żądania w trybie art. 26 ustawy o własności lokali ustanowienia przez sąd przymusowego zarządu.

(Art. 26. (3) 1. Jeżeli zarząd nie został powołany lub pomimo powołania nie wypełnia swoich obowiązków albo narusza zasady prawidłowej gospodarki, każdy właściciel może żądać ustanowienia zarządcy przymusowego przez sąd, który określi zakres jego uprawnień oraz należne mu wynagrodzenie. Sąd odwoła zarządcę, gdy ustaną przyczyny jego powołania.)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SzymonW



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Radosna 6
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:09, 26 Mar 2009    Temat postu:

Witam. Niestety nie mogłem być na zebraniu, bo byłem w pracy. Mam pytanie: był ktoś może na cudownym zebraniu z naszym cudownym zarządcą? Ps. obliczyłem, że Agrobex ma ekstra ok.5100 zł rocznie z dwóch wspólnot przez oszukiwanie nas na odczytach liczników. Zastanawiam się nad złożeniem pozwu wspólnego w sądzie. Co o tym myślicie?

Ostatnio zmieniony przez SzymonW dnia Czw 0:14, 26 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.radosna.fora.pl Strona Główna -> Nasze sprawy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin